2012. május 16., szerda

Magos pogácsa


Mindenféle előkészületeket tettem, mielőtt a piacra indultunk volna. Megpucoltam a krumplit például, oda készítettem mindent az ebédkészítéshez, hogy majd, ha hazaérünk, gyorsan főzhessek. Aztán a délelőtt gyorsan telt, mire a dolgainkat elintéztük és bevásároltunk, már majdnem dél lett. A piacon pedig sültek a hurkák, a lángosok, a rántott cukkini, az illat pedig szállt, és a megéhező ember gyomra pedig jelezni kezdett. Na, jó, hát elgyengültünk, mindenkivel előfordulhat. Jól belaktunk, micsoda bűnös élvezet! 
Amikor hazaértünk, első gondolatom az volt, hogy legalább nem kellett főznöm. A kedvesem persze gondoskodott róla, hogy azonnal ötleteljek, mert elsóhajtotta magát, hogy milyen jó lenne egy kis pogácsa. Ott az a kis krumpli is, kellene vele valamit kezdeni. Igazság szerint mostanában nagyon gyakran van pogácsa, azzal az megjegyzéssel, hogy én tehetek róla, minek olyan finomat sütni, aminek nem lehet ellenállni. A hűtő tartalmát áttanulmányozva kiderült, hogy van ez is, az is, de nem elég, de azért készülhet valami. 

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
50 dkg főtt krumpli, áttörve
15 dkg zabliszt
55 dkg liszt
1 zacskó szárított élesztő
3 csapott teáskanál só
1 késhegynyi csípős paprika(nem lett tőle csípős)
2 evőkanálnyi felaprított tökmag
2-2 evőkanálnyi szezám és lenmag
1 kis doboz laktózmentes tejfel
10 dkg biomargarin(laktózmentes)
10 dkg libazsír
2 tojás felverve, ebből vettem el pogácsák tetejére is

A hozzávalókból összegyúrtam a tésztát, amit nagyjából egy órát pihentettem. Háromszor hajtogattam aztán úgy fél óra szüneteket tartva. Végül kiszaggattam az apró, 3,5 cm-es pogácsákat, két nagy tepsivel lett. 180°C-on légkeveréssel 15 perc alatt megsültek.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!