2012. február 5., vasárnap

Sok-sok rétes


Nagyon egyszerű a készítése. Leveszünk a közértben a hűtőpultból 2 zacskó réteslapot, és kigondoljuk, hogy mivel fogjuk megtölteni. Még sohasem készítettem "igazi" réteslapot. Valószínűleg nem is fogok. Gyermekkoromban csodálattal néztem családom hölgytagjait, akik a tudás birtokosai voltak, és megtűrték, hogy ott sertepertéljek a fehér abrosszal leterített asztal körül, amikor nyújtották-nyújtották a rétesnek valót. Azóta is imádom a rétest!

A mákos töltelék hozzávalói:
35 dkg darált mák
cukor ízlés szerint
3 dl tej
1 citrom reszelt héja
2 db kisebb alma lereszelve
A mákos tölteléknél számomra cél az, hogy ne legyen száraz. Jó lett volna egy kis meggy is például, de nem volt itthon. A tejjel, cukorral felfőzött mákhoz a reszelt almát végül, langyosra hűlése után adtam.

A túrós töltelék hozzávalói:
1/2 kg túró
cukor ízlés szerint
bourbon vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja, félnek a leve
2 evőkanál tejfel
10 dkg mazsola
1 tojás
A túrós töltelékhez valókat egyszerűen összekevertem és kész.

Az almás töltelék hozzávalói:
2 kg alma
cukor ízlés szerint
fahéj teáskanálnyi
10 dkg mazsola
1-2 marék zabpehely
Az almás töltelékhez megreszelt almát kinyomtam, a levet azonnal megittuk. Az almát a cukorral, fahéjjal összefőztem. Hozzáadtam a mazsolát és a zabpelyhet.

Egy rúd réteshez 4 lapot használtam fel, így lett egy rúd mákos, egy rúd túrós, és két rúd almás rétes. 10 dkg vajat olvasztottam meg és a lapok között megkentem. Innentől fogva szinte úgy készül, mint a beigli, a lapokra kentem a tölteléket, óvatosan feltekertem, a tepsibe tettem, tetejét megkentem. 180°C-on 25-30 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!