2012. február 29., szerda

Rakott sárgarépa


Ha a kép minőségét nézem, nem a csúcsok-csúcsa. Nem mentegetőzni akarok, mert tisztában vagyok a fényképezőgépem és a magam korlátaival. Egyszerűen, ha meleg az étel, ember legyen a talpán, aki szép éles vágatot produkál a szeleteléskor. Ráadásul, nem érek rá vacakolni vele, mert meghűl, hidegen nem szeretem. Ha több adagot készítek, akkor egyszerűbb az eset, lehet később is fotózni, de most csak kettőnknek rittyentettem egy gyors ebédet.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
40 dkg sárgarépa felkarikázva
1 kisujjnyi gyömbér reszelve
kevés olaj
1 kávéskanál fokhagymakrém(saját készítés)
Himalája só
15 dkg darálthús (előre elkészített, lefagyasztott)
1 alma héjastul kockára vágva
1 kis pohár tejfel
Grana padano sajt reszelve 2 evőkanálnyi

A fagyasztott darált hús szorul némi magyarázatra. 1 kg darált pulykahúst szoktam hagymával, fokhagymával, sóval, borssal megdinsztelni, amikor puha, kihűtöm és szétmérem kisebb adagokra, például egy mascarponés dobozba, ami pont elég két személyre. Ha szükség van rá, lehet ízesíteni akár paradicsommal tésztához, töltött vagy rakott ételekhez. Amikor gyorsan kell valami főzni, van mihez nyúlni.
A répát sóval, gyömbérrel, fokhagymakrémmel előpároltam. Az almakockákat a darált húshoz kevertem. A reszelt sajtot a tejfelhez adtam. Jénai tálba első réteg a répa volt, a második az almás hús. Harmadik réteg megint répa, a negyedik a tejfel. Addig sütöttem légkeveréssel180°C fokon, amíg a képen látható színe lett. Nagyon finom, szaftos, könnyű ebéd lett.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!