2012. február 17., péntek

Csőben sült vadlazac


Ez a nem túl jól sikerült kép egy finom mai ebédről készült. Karácsonyról maradt két szelet vadlazac a mélyhűtőmben. Már a múlt héten gondolkodtam a felhasználásáról, akkor amikor leengedtem a hűtőszekrényemet(ilyen hidegben ugye nem nagy gond a mélyhűtött cuccok tárolása), de akkor még nem volt ihletem.

Két személyre használtam hozzá:
2 szelet vadlazacot
1 fej lila hagymát
1 gerezd fokhagymát
2 db sárgarépát
2 db almát
sót, borsot, 2 evőkanál olajat
kevés lestyán zöldjét
1 kis pohár tejfelt
2 evőkanál reszelt parmezánt
mogyorónyi vajat, prézlit a hőálló tál kikenéséhez

A kiengedett lazacot sóztam, borsoztam, félretettem. A csíkokra vágott hagymát az olajon megfonnyasztottam, majd kimertem a serpenyőből, félretettem. A visszamaradt olajban megdinszteltem a julienre vágott répát, sóval, lestyánnal és a megreszelt fokhagymával.
A kikent, prézlivel meghintett hőálló tálba elterítettem a hagymát. A következő réteg a répa és a csíkokra vágott alma keveréke lett. Erre fektettem a halszeleteket, majd megint a répás alma jött. Végül a sajtos tejfellel megkentem a tetejét. Légkeverés sütőben 180°C-on készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!