2009. szeptember 1., kedd

A savanyúság projekt


Az üvegekben és a tetején látható harang, vagy tulipán formájú paprika is a kertemben termett. Kíváncsiságból vettem a paprika palántát a piacon. A kicsi paprikát már évek óta ültetem, méregerős, és jól érzi magát a kertünkben, mert mindig bőséges termést hoz, minden kis bokor.
A harang alakú miatt viszont hallgathattam a kedvesemtől, mert nehezményezte, hogy csak, nő-nő, és nem csinál semmit, virágot is csak elvétve hoz. Aztán egyszer csak kiderült, hogy telis tele van kicsi zöld paprikákkal, amiket aztán elkezdetem lelegelni és csalódottan állapítottam meg, hogy nem erős, pedig amikor a savanyúságosnál vásárolni szoktam, az mindig csipős volt. Néhány nap múlva derült ki, hogy minél nagyobb a paprika, annál erősebb. Ráadásul már vagy másfél méter magas, és ugyanannyi széles. Nem mondom, látványos, és rengeteg paprika van rajta, 30-40 %-t ha leszedtem eddig.
A savanyúság készítés mindig a kedvesem "bulija", én csak asszisztálok, meg az üvegekbe dugdosok, mert kisebb a kezem. Tartósítót semmit sem használunk. A savanyúság leve mindig azonos módon készül. 1 liter víz, 3,5 dl 10%-os ecet, 2 dkg só, 4 dkg cukor felforralva, lehűtve. Ráöntjük az üvegekre, amit még 2 napig nézegetünk, ha kell pótoljuk a levet, amit a zöldségféle magába szív, aztán lezárjuk és a végső helyére tesszük. Ha uborkát vagy egyéb dolgot teszünk el, akkor természetesen mindenféle ízesítés történik, pl. torma, tárkony, magok, fokhagyma, kapor, kedvünk, vagy ízlésünk szerint.
A paprikabokorról készült képen alig látszanak a paprikák, mintha mindegyik levélnek álcázná magát. Ha figyelmesen nézed, látszanak.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!