2009. szeptember 27., vasárnap

Céklalekváros céklás-csokoládés sütemény


A süteményt nem először sütöttem Kaldeneker György receptje alapján. Az íze fantasztikus, elkészítése egyszerű. Céklát többet főztem annál, ami a süteményhez kell, ezért aztán készítettem egy kis lekvárt belőle. A következőket használtam fel hozzá:

35 dkg főtt, reszelt cékla tisztán mérve
25 dkg szeder(még nyáron fagyasztottam le)
1 dl vörösbor
25 dkg reszelt alma tisztán mérve
1 teáskanál őrölt fahéj
4 szem szegfűszeg
15 dkg cukor

A szedret a vörösborban megfőztem, átpasszíroztam. A céklához adtam a reszelt almát, a vörösboros szedret és a fűszereket. Jól összefőztem, majd hozzátettem a cukrot is. Különlegesen finom lett az íze. Igaz, a cékla felismerhetetlenné vált benne. A süteményt ketté vágtam, a kihűlt lekvárral megkentem.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, a tészta feltekerhető piskótatekercsnek? Köszi, Piroska

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!