2009. augusztus 22., szombat

Céklasaláta szőlővel

Nem titok, imádom a céklát sütve, főve, nyersen, és akár süteményben is. Csokorba kötve vettem a piacon, megtisztítva éppen 70 dkg-t nyomott. Egy hatalmas fej lila hagymát ugyanolyan vékonyra gyalult a kedvesem, mint a céklát. Addig elkészítettem a mártást, ami egy citromleve, 2 evőkanál méz, narancsos balzsamecetkrém, olívaolaj keveréke. A hagymát, céklát összekevertem, ráreszeltem a citrom héját, 2 gerezd fokhagymát, sóztam, borsoztam, csipetnyi őröltköményel megszórtam, majd a mártással is átforgattam. 2 maréknyi szőlőt félbevágtam, kimagoztam és a salátához adtam. Aztán a kóstolgatást megtiltottam, mert, volt ki azt hitte első rénézésre, hogy olajbogyó is van benne. Szóval, némi menedéket kapott a hűtőben, hogy összeérhesenek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!