2008. augusztus 2., szombat

Szilvás lepény


Télen almás, nyárelőn cseresznyés, ilyenkor szilvás a lepény, amit igen kedvelnek családom férfi tagjai. Ez itt a megszokottól eltérő, mert a liszt fele tönköly liszt, és a kekszmorzsa helyett tönköly korpát kevertem a szilvához, hogy a levét felszívja.

Hozzávalók, ahogy én készítettem:
60 dkg liszt(fele teljes kiőrlésű tönköly, fele fehérliszt, búzacsírával dúsitott)
25 dkg vaj
csipet só
1 zacskó sütőpor
2 evőkanál méz
1 sovány tejfel
2+1 tojássárgája( a+1 a kenéshez)

2 kg szilva
ízlés szerint cukor
ízlés szerint őrölt fahéj
néhány kanál tönkölykorpa
3 tojás fehérje habbá verve

A hozzávalókból tésztát gyúrtam és egy órára a hűtőbe tettem. Ezután hozzáláttam összeaprítani a szilvát apróra. Meghintettem cukorral, majd fahéjjal és a végén a tönköly korpával. Úgy szemre, ezért aztán úgy tűnik kicsit savanykás lett a süti. Így se rossz, de én nem szeretem utólag porcukrozni a süteményt, mert oda a szép fényes teteje és száll a porcukor az orromba, meg mindenhová. Gyerekoromban is mindig leszúrást kaptam érte, hogy minden cukros lett, valószínűleg onnan ered az idegenkedésem. Szóval a szilvához kevertem még a habbá vert fehérjét remélve, hogy segít összetartani ezt a nagy mennyiségű tölteléket. A 42x32 cm-es tepsimet kibéleltem a tészta felével úgy hogy az oldalára is jusson belőle, majd belesimítottam a tölteléket. Beborítottam a tészta másik felével és megkentem a tojássárgájával. Egy villával sűrűn megszurkáltam és 180 C °-on 30 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!