2008. augusztus 17., vasárnap

Tiramisu


Nem akarom reklámozni az áruházláncokat, mert ezt megteszik helyettem más bloggerek. Hiába szeretnék tudatosan magyar árukat vásárolni, nem tudok, mert nem vagyok a pénztárcám ellensége és a minőségre odafigyelek. Ennek kapcsán ebben a sütiben csak a tojás, a méz és a rum a hazai termék. A tiramisu előállítása banálisan egyszerű, nem is igazán akartam feltenni a blogomra, de aztán észbe kaptam, hiszen ez az én virtuális szakácskönyvem, nem csak olvasóknak, magamnak is írom.

Hozzávalók, ahogy én készítettem:
40 dkg olasz babapiskóta (tartósítószermentes!)
50 dkg mascarpone krémsajt(olasz)
5 tojás
méz 3 evőkanálnyi
2 púpos evőkanál nescafé( német)+2,5 dl viz
1/2 dl rum
kakaópor hinteni ízlés szerint( holland)

A tojások sárgáját kikevertem a mézzel, hozzáadtam a krémsajtot, végül beleforgattam a felvert fehérjéket. A nescafét feloldottam a vízben és beleöntöttem a rumot. A képen látható, hogy két soros lett a süti, mert elég nagy méretű tálba rétegeztem. Az élvezeti értékéből természetesen ez nem von le semmit. A tál aljára kentem a krémből és meghintettem kakóval. Erre jött a rumos kávéban megáztatott piskóta. Az áztatás idejének eltalálása kis időt, és egy-két bekapott piskótát eredményez, de hát minden piskóta más. A krémet megint meghintettem kakaóval, újból piskóta következett, amíg el nem fogytak a hozzávalók. A tetejét jól meghintettem kakaóval és másnapig a hűtőbe tettem, hogy az ízek jól össze érjenek.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!