2008. augusztus 3., vasárnap

Mudejari töltött padlizsán


Egy 1987-ben kiadott, R.Szepessy Ilona Spanyol konyha c. szakácskönyvéből való a recept. Igazából egy gazpacho receptet kerestem benne(9 félét találtam), mert emlékeztem, hogy legelőször is ebből állítottam elő. Mostanában méltatlanul mellőzöm a szakácskönyveimet, mert sokszor könnyebb a világhálón megtalálni egy receptet, mintha a könyvekben keresgélnék. Ez a padlizsán fantasztikus, az ebéd fénypontja volt, mindenkinek ízlett. Legközelebb nem tálalok mást mellé, mert önmagában is nagyon kiválóan megállja helyét.

Hozzávalók:
2 nagy+ 1 kisméretű padlizsán
2 evőkanál olaj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 szem paradicsom
1 evőkanál szeletelt mandula
1 evőkanál zsemlemorzsa
2 evőkanál finomra vágott petrezselyem
1-2 evőkanál reszelt sajt (Pannónia)

törött bors

A két nagy padlizsánt hosszában kettévágjuk, belsejét úgy kaparjuk ki, hogy kb. 2 cm-nyi húsa maradjon. Besózzuk, 30 percig állni hagyjuk. Közben a harmadik padlizsán húsát a kikapartakkal együtt összeaprítjuk. Egy serpenyőben megfonnyasztjuk az olajon az apróra vágott vöröshagymát, fokhagymát, a paradicsomot( levét a gazpachóba tettem) és a padlizsánt. Végül hozzátettem a szeletelt mandulát. Amikor kicsit meghűlt, belekevertem a zsemlemorzsát, petrezselymet és a sajtot. A kikapart padlizsánokat leöblítettem és az üregükbe halmoztam a tölteléket. 25-30 percig 180 C°-on sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!