2008. április 3., csütörtök

Az éjféli bagett

Mit csinál az ember lánya, ha úgy tűnik, hogy reggelre kevés a kenyér? Én először bekevertem a másnapi sütéshez a DNK kenyeret, majd körülnéztem a világhálón hogy ihletett merítsek valami gyorsabb előállítású kenyérféleséghez. Szóval, én így sütöttem meg életem első bagettjét.

Hozzávalók:
50 dkg liszt(vegyesen, teljes kiőrlésű fehér liszt, tönköly liszt, csipetnyi rozs liszt, nem mértem külön-külön, csak úgy szemre)
1 evőkanál méz
1 1/3 teáskanál só
3 dl viz
1 zacskó szárított élesztő
olíva olaj ( löttyintve, kb 2 evőkanál)
1 tojás sárgája
szezámmag

A dagasztó spirállal összerobotoltam a hozzávalókat, majd egy órát hagytam kelni langyos helyen. Utána lazán átgyúrtam a tésztát és 4 felé osztottam. Rudakat sodortam belőle és a sütőpapírral bélelt tepsire fektettem őket. Kicsit bevagdostam, tojás sárgájával megkentem, kettőt meghintettem szezámmaggal és hagytam még kicsit pihenni.
A sütőbe tettem egy kis vizet, hogy gőz is legyen majd. Légkeveréses 160 C° ra állított hideg sütőbe tettem a tepsit. 30 perc alatt ilyen gyönyörűre sültek.
Az este lassan éjszakába hajlott, de éjfélre végre meghült a reggelire szánt bagett, amit természetesen megkóstoltunk, nem csoda, hogy a fényképezéshez és a reggelihez 3 és fél maradt.

1 megjegyzés:

László írta...

Szupinak tünik, kiptóbálom:).

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!