2008. április 23., szerda

Ánizsos, zabpelyhes süti


Sütöttem már chilis-csokisat, amarántosat, gyömbéreset, szinte minden ötletet kipróbáltam, amit a blogokon olvastam. Ez az én változatom 3 tepsire való süti. Az elképzelés, hogy egészséges is legyen a sütemény, nyilván illúzió, de igyekeztem egészségesebb alapanyagokat használni.

Hozzávalók, ahogy készítettem:
4 tojás
12 dkg olvasztott vaj
25 dkg barna cukor
25 dkg BL 80 -as kenyérliszt
15 dkg zabpehely
5 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt
1 evőkanálnyi darált ánizsmag
csipet só
1/2 zacskó sütőpor
20 dkg keserű csokoládé apró kockákra vágva

A tojásokat a cukorral összerobotoltam, hozzáadtam a vajat, majd az előtte összekevert száraz anyagokat. Legvégül belekevertem a felaprított csokoládét. Kanállal a sütőpapírral bélelt tepsire adagoltam a tésztát, egymástól tisztességes távolságra, mert gondoltam, hogy megnőnek. Légkeveréses sütőben 180 C°-on 10-12 perc alatt szépen megsültek.

2 megjegyzés:

Dulmina írta...

Kiindulásképp nem rossz, de ha fokozni akarod, akkor a kenyérliszt legyen teljes kiőrlésű tönkölyliszt, a cukor helyett meg menjen pár kanál méz meg mazsola inkább. De már így is üdítő színfolt ez a recept a sok olyan között, aminek kis túlzással már az olvasásától rosszul vagyok, annyira töményen egészségtelen :)

Főz és fecseg írta...

Köszi,Dulmina! A kenyérsütésnél használom a teljeskiőrlésű tönkölyt, nagyon ízlik nekünk, de a sütiknél még inkább tapogatózom és próbálkozom.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!