2008. április 13., vasárnap

Rakott krumpli


Rakott krumplit mindenki tud készíteni, kétségtelen, hogy nem a gasztronómia csúcsa. Ennek ellenére mi szeretjük, évente 3-4 alkalommal kerül az asztalunkra a leghagyományosabb módon, mert úgy szeretjük. Próbálkoztam már másképpen is készíteni, mindig megdicsérték, megették, de jó fajta házi kolbásszal az igazi!

Hozzávalók, ahogy én készítem:
1,5 kg kifli krumpli
1 szál, kb. 30 dkg jóféle(nálunk kicsit csípős) kolbász
3 tejfel, mondjuk inkább úgy 1/2 liternyi
10 tojás+ 1 tejfelbe keverni

vaj és prézli a tepsi kenéséhez

A krumplit jó sós vízben, a héjában megfőzöm. Még melegen lehúzom a héját. 10 tojást keményre főzök, majd azt is megpucolom. A kolbászt karikára vágom és elhessegetem családom kóstolgatni vágyó tagjait. Egy nyers tojást a tejfellel elkeverek, sózom.( néha kevés sajtot is reszelek hozzá)
A közepes tepsimet kikenem vajjal, majd meghintem prézlivel. Elkezdem rétegezni a hozzávalókat, krumpli, csipet só, főtt tojás, kolbászkarikák, lottyingatok egy kis tejfelt, majd kezdem újra, krumpli, stb. Legvégül az utolsó sor megint krumpli és bőven a tejfel. Az előmelegített 180 C°-os légkeveréses sütőben félóra alatt pirosra sül.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!