2008. április 8., kedd

Ez a krumplileves, sonkalé volt előző életében


Egy ronda esős délelőttön készült ez a kis krumpli leves. Finom, melengető, sonkalével bolondított költemény. Semmi tervezés, csupa rögtönzés!

Hozzávalók, amiket találtam a főzéshez:
4 szem krumpli
10 dkg nyers tarja
olaj ízlés szerint
1/2 l sonkalé( ekkora mennyiségeket fagyasztottam le)
1 kis fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
csipetnyi pirospaprika
1 sárgarépa
kicsi maradék zeller
1 babérlevél
1 tejfel, 1 tk étkezési keményítő
1 evőkanálnyi aprított lestyánlevél
a vajas galuskához: 1 tojás, 2dkg vaj, liszt, amennyit felvesz

Az apróra vágott hagymát megfutattam az olajon, hozzáadtam a fokhagymát, majd a nagyjából azonos méretű hasábokra aprított sárgarépát, zellert, és a nyers tarját. Néhány percig együtt dinszteltem az egészet és végül meghintettem pirospaprikával. Felöntöttem 1/2 l vizzel, hozzá adtam a1/2 l sonkalevet, a babérlevelet és a szintén hasábokra vágott krumplit. Lassú tűzön főztem, amíg a vajas galuska elkészült, amit aztán a levesbe szaggattam. Elkészítettem a habarást amivel befejeztem a leves készítését. A lestyán levelet akkor hintettem a levesbe, amikor forrt a habarással.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!