2012. augusztus 26., vasárnap

Chili dzsem


Lehet leszólni Nigellát, de figyelemre méltó ötletei vannak, az biztos. Hazai blogjainkon is megjelent a chili dzsem, vagy zselé, úgy hogy én is elkészítettem a magam változatát. Döbbenetesen finom, annak ellenére, hogy édes. A csípőssége is másképpen érvényesül, mert savanyú-édes kombináció adja meg az alaphangot. Fantasztikus az íze camembert sajttal, csirkemellel, kanállal kóstolgatva. A kis képen látható, hogy már érik a következő adaghoz való paprika.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
2 db kápia paprika
12 db chili paprika
késhegynyi só
35 dkg cukor
3 dl fehérbor ecet
2 dl víz
1 tasak 3:1 dzsemfix

A 12 db chili paprika magtalanítása volt a legnagyobb munka. Ezt kivételesen gumikesztyűben tettem. A kétféle paprika súlya összesen 25 dkg lett. Felkockáztam mindet és a késes aprítóban krémes állapotig robotoltam. Ezután minden hozzávalót egy lábasba öntöttem, és a dzsemfix használati utasításait követve felforraltam és kevés ideig főztem. Nagyon kevés hab képződött rajta, azt kanállal leszedtem róla. A befőzés ezt megelőző mozzanatait nem részletezem, hiszen gondolom mindenkinek meg van a technikája az üvegek és egyebek csírátlanítására. Az üvegeket néhány percre fejre állítottam, majd száraz dunsztba raktam. Alig vártuk, hogy kihűljön és megkóstolhassuk.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!