2012. augusztus 21., kedd

Falafel


A mai ebéd után azt mondta a kedvesem, hogy ha ilyen koszton tartom, lehet Ő is vegetáriánus lesz. Nem kell ezt persze komolyan venni, de, dicséretnek szánta az, biztos. Nagy sikere volt a mai ebédnek, a falafelnek, a salátának, a pitának, a fetának és a padlizsánkrémnek. Ebben a hőségben csak a fritőzt kellett bekapcsolni, azt is a szabad ég alatt, árnyékban.

Hozzávalók a falafelhez, ahogyan készítettem:
25 dkg csicseri borsó 1napra beáztatva
1 vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1és 1/2  teáskanál só
1 teáskanál őrölt koriander
1 teáskanál őrölt rómaikömény
1 teáskanál csípős paprika
1 teáskanál szódabikarbóna
1 csokor petrezselyem
1 evőkanál szezámmag
1 tojás
2 csapott kanál zsemlemorzsa

Nagyon egyszerű az előállítása, mert csak az itt felsoroltakat kell a késes aprítóba tenni, nagyjából egyneművé aprítani. Én aggódós vagyok, összeáll-e, emiatt biztonság okáért egy tojást is tettem hozzá. Lehet rajtam nevetni, de utána 2 csapott kanál zsemlemorzsával kellett az állagát gömbölyíthetővé alakítani. Csak azért, mert aggódós vagyok...Tudni kell azért, hogy falafelt konzervből nem lehet készíteni, saját káromon tanultam meg, szétesik. Amúgy ebből a mennyiségből nekem 42 db diónyi méretű gombóc lett, hiszen a csicseri borsó duplájára nő az áztatás során. Frítőzben, bő olajban 170 C°-on sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!