2012. június 23., szombat

Laktózmentes mangó fagyi

Íme, újabb kísérletem a  laktózmentes fagyi előállítására. Rengeteg idény gyümölcs van, mégis elcsábultam egy érett mangó láttán. Nem csoda, hiszen télen mindig kőkemény darabokat árulnak, amiket nem mindig sikerül úgy megérlelni, hogy a minőségén ne essen csorba. Szóval, némi kóstolás után úgy döntöttem, hogy a finom édes, szaftos mangóból megpróbálok valami fagyi félét előállítani. Először zabtejszínre gondoltam, de végül egy kis kókusztej konzerv mellett döntöttem. A kockára vágott mangó 30 dkg volt, a kókusztej pedig 160 ml. Összeturmixoltam a merülő szerszámmal, majd lefagyasztottam. Háromszor kevertem át miután megfagyott, hol félórás, hol órás szüneteket tartva, ahogyan eszembe jutott. Késő este lámpafénynél fényképeztem, ami a kép minőségén meg is látszik. Nekünk ízlett, de elképzelhető némi édesítés, fűszerezés is. 
Tovább fogok kísérletezni, mert nekem a sorbet félék pont attól nem ízlenek, ami a lényegük: nincsen bennük tejféle. Ja, nekem nem javasolt a tej a laktózérzékenység miatt! Fel van adva a lecke! Kár, hogy annyira szeretem a fagyit!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!