2012. június 1., péntek

Gyömbéres keksz




Amikor már nem bírok magammal és nincs az a gyümölcs, ami kielégítené az édesség utáni vágyamat, szétnézek a spájzszekrényben. Szó szerint szét kell nézni, sőt, inkább kutakodni, mert a nassolni valók száműzve vannak. Az az igazság, hogy a kedvesem se egy nagy jellem, ha a hasáról van szó, így aztán  muszáj korlátok közé szorítani az édesség fogyasztásunkat. Ez a keksz a kutakodás eredményeként született, mert csak egy zacskó aszalt gyömbért találtam.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 bögre zabpehely
1  és 2/3 bögre teljeskiőrlésű tönköly liszt
1/3 bögre köles liszt
1 teáskanál sütőpor
1 citrom leve és lereszelt héja
ujjnyi gyömbér lereszelve
10 dkg apróra vágott aszalt gyömbér
3/4 bögre cukor
12 dkg vaj
1 tojás

A tojást, a cukrot, a puha vajat kikevertem. Hozzáadtam az összekevert szárazanyagokat, a reszelt gyömbért, a citrom héját és az apró kockára vágott aszalt gyömbért. Összegyurmáztam, két rudat formáztam, sütőpapírba tekertem, behűtöttem. 1 óra múlva felszeleteltem, eligazgattam a tepsin, majd légkeveréssel, 180 °C-on 10 perc alatt megsütöttem. Valami észbontó finom citrom és gyömbér illat lengedezett a konyhában. Alig vártuk, hogy megsüljön a keksz, ami nagyon jól sikerült. Egyedül  a cukor az, ami az egészséges keksz illúzióját rontja, de nem volt itthon xilit, ennek ellenére boldogan bűnöztünk.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!