2011. augusztus 14., vasárnap

Comment toucher à tout?

Hogyan lehet megérinteni mindent? Második szülöttem után szabadon. Éppen Mallarmét olvasott, amikor a kérdésemre, hogy milyen címet adjak a mai ebédről szóló blogbejegyzésemnek, így válaszolt: comment toucher à tout? Na, jó, de akkor azt meg is kell magyarázni, mondtam, miközben még mindig nem tudtam, hogy keltsem fel az olvasó érdeklődését a mai babrás ebédemhez. Valóban nem könnyű jó címet adni, ami találó, és nem sorolja el az összes hozzávalókat egy sorban.

Töltött sárgarépa tormalevélben hozzávalói, ahogyan készítettem:
4 db méretes sárgarépa
1 dl vöröslencse
só, bors
kevés hagyma, fokhagyma
petrezselyem, zeller, lestyán zöldje
babérlevél
kakukkfű
zabkorpa
2 evőkanál szezámmag
1 tojás
reszelt sajt
tormalevél
1-1 sárga és kápia paprika

A sárgarépákat kevés sós vízben nagyjából megfőztem. A levét a lencséhez öntöttem, amihez babérlevelet, néhány ágacska kakukkfüvet, hagymát, fokhagymát adtam. Amíg a lencse teljesen megfőtt, kettévágtam a répákat, a közepüket óvatosan kivájtam. Ezeket a darabokat aztán a lencséhez adtam a felaprított zöldekkel együtt, még sót és borsot, zabkorpát, szezámmagot, a tojást kevertem hozzá, és ezzel lett kész a töltelék. Hagytam kicsit állni, hogy lássam elég sűrű lesz-e, ezért nem is írtam a zabkorpa mennyiségét, hiszen ez még a tojás méretétől is függ. A sárgarépákat megtöltöttem, tormalevelekbe tekertem. A két paprikát kettévágtam, kimagoztam, és a maradék tölteléket beletöltöttem. Készült még töltike kinézetű csak tormalevélbe tekert csomagocska is. Sütőpapírral bélelt, kiolajozott tepsibe fektettem a műveket, reszelt sajttal megszórtam.

Kukoricapelyhes hal hozzávalói, ahogyan készítettem:
60 dkg busa filé

2 gerezd fokhagyma
1 pohár joghurt
2 dl kukoricapehely

A megsózott filéket először a reszelt fokhagymával ízesített joghurtba mártottam, majd az összetört kukoricapehelybe. A kiolajozott tepsibe fektettem a szeleteket, a tetejét olajjal megspricceltem.

Vajas kukorica, ahogyan készítettem:
4 cső zsenge kukorica

vaj
alufólia

A kukorica beburkolásához való alufólia darabokat megvajaztam, ráfektettem a megsózott csöveket. Nem túl szoros csomagokat készítettem és a többi sütnivalóhoz raktam a tepsibe.
Két szem krumplit is hámoztam az előbbiekhez, és ezzel megtelt a két nagy tepsi. Légkeveréses sütőben nem gond, hogy minden együtt süljön.

Szóval miért is a költői cím? Talán, mert a konyhában is lehet költő az ember(lánya), ha nem is Mallarmé. Nem csak elkényeztetett urakról szól a történet, hanem arról hogy "comment toucher à tout".







Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!