2011. augusztus 13., szombat

Szilváslepény


Nagy kedvenc, az örök megunhatatlan, a gyümölcsös lepény. Mindig az éppen aktuális gyümölccsel töltve, és némi éllel, de sűrűn elhangzó nem "zsíros kenyér " szlogennel kísérve. Vannak urak ugyanis, akik úgy vetik rá magukat a lepényre, mintha három napja nem ettek volna.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
60 dkg liszt( általában keverni szoktam valami egészségesebbel a fehér lisztet)
20 dkg vaj
3-4 evőkanál juharszirup( vagy cukor ízlés szerint)
csipet só
1 sütőpor
1 tejfel
2+1 tojássárgája(kenéshez)

2 kg szilva
cukor ízlés szerint
kevés őrölt fahéj
zabkorpa 4-5 evőkanál,
3 tojásfehérje

A hozzávalókból tésztát gyúrok, kettéveszem és a két gombócot a hűtőbe teszem. A szilvát kimagozom, apróbb darabokra vágom. Ha nem elég érett, meghintem kristálycukorral, fahéjjal és a zabkorpával, hogy legyen valami, ami felszívja a levét. A 3 tojás fehérjét kemény habbá verem és a szilvához keverem. A tészta egyik felét kinyújtom akkorára, hogy a kb. 30x40 cm-es tepsi falára is jusson vagy 2 cm magasan. Meghintem zabkorpával, majd az előkészített szilvát óvatosan szétterítem, ellapogatom. A tészta másik felével beborítom és a széleit összetapasztom, hogy minden lé, gyümölcs és íz belül maradjon. A tetejét megkenem a félretett 1 tojás sárgájával, villával megszúrkálom és az előmelegített 180 °C-os sütőben 30 perc alatt megsütöm. Szigorúan csak kihűlés után szoktam felvágni, még annak árán is, hogy némelyeket hessegetni kell.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!