2011. augusztus 27., szombat

Kovászos uborka-krémleves


Régóta készülök, hogy elkészítsem ezt a levest. Olvastam Chili és Vanília interpretálásában, majd idén nyáron a Magyar Konyhában Jahni László eredeti receptjét. A nagy hőségben, a szepezdi strandon hasalva, arra gondoltam, hogy vár a hűtőben egy üveg kovászos uborka, eljött az ideje, hogy kipróbáljam végre ezt a levest.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
olíva olaj
12 db 8-10 cm-es kovászos uborka
1 teáskanál porcukor
zöldség alaplé
kovászos uborka leve
kapor

Az apróra vágott hagymát és a lereszelt fokhagymát egy kevés olajon megdinszteltem. 2 db kovászos uborkát nagyon apróra vágtam, és félretettem levesbetétnek. A többit is felaprítottam és a turmixgépben a hagymával, zöldség alaplével, kovászos lével, porcukorral pépesítettem. Az én ízlésemnek nem volt elég sima, végül még átszűrtem. A hozzáadott levek mennyiségét azért nem adtam meg, mert a leves sűrűségét ízlés szerint szabályozhatja mindenki. Az eredeti receptben tejtermék is található, de kóstolgatás után úgy döntöttünk, ha valaki kívánja, tehet a végén tejfelt hozzá. Ebben a melegben jól esett ez a könnyű savanykás leves, amit apróra vágott uborkával, kaporral és pár csepp olíva olajjal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!