2010. április 4., vasárnap

Lasagne fejreállítva


Két személyre lasagnét készíteni nem nagy kunszt, ha az időkímélő lefagyasztott olaszos ragut előkapom a hűtőből. 2 evőkanál vajból, 2 evőkanál lisztből, 1/2 l tejből besamel mártást készítettem, sóztam, borsoztam, szerecsen diót és parmezánt reszeltem hozzá. A legrövidebb püspökkenyér formába rétegeztem az összetevőit, besamel, tészta, ragu, besamel,tészta, egy marék zöldborsó (kevésnek tűnt az olaszos ragu), majd az negyedik réteg tésztára bőven kentem a besamelt. A legtetejére még reszeltem egy kis parmezán sajtot.
30 perc alatt közepes sütőben pirosra sütöttem. Aztán elkezdtem bénázni, mert nem tudtam a lapátot neki támasztani a forma oldalának, emiatt aztán egy laza mozdulattal(elég meleg volt) egy tálra fordítottam. Nem baj, látszik legalább, hogy az alja is jól néz ki! Ezután szétvágtam és tányérra varázsoltam, ne kérdezd hogyan, de még így is elfogadható a külseje a fényképezéshez. Mindenesetre máskor nem sütöm ilyen formában, hiába tűnt jó ötletnek, például a magassága miatt. Az a baja a szilikon formáknak, hogy nincs tartása.
A lasagne viszont jól sikerült, finom szaftos, és nagyon laktató lett!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!