2010. április 10., szombat

Képregény a sajtos csigáról

Eszter kóstolót hozott, ami nagyon finom volt. A különleges, tojás nélküli recept, amivel megajándékozott, egy fénymásolt újságlap, amiből azt sem lehetett megállapítani, hogy milyen lap melyik számából való. Igazából ismerős volt a recept, biztos, hogy ettem már ilyet régebben. Tudtam, hogy ezt sürgősen meg fogom sütni, mert mert nem csak látványos, finom is.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
A tésztához:
12,5 dkg vaj
25 dkg liszt
1 kávéskanál só
1 kávéskanál sütőpor
1 dl tej

A sajtkrémhez:
12,5 dkg vaj
15 dkg sajt(ementáli, parmezán, és egy kevéske trappista sajt vegyesen)
1 kávéskanál só
1 kávéskanál pirospaprika

Először a sajtkrémet készítettem el. A puha vajat összekevertem a finomra reszelt sajtokkal, a sóval és a pirospaprikával.
A tésztához összemorzsoltam a megsózott, sütőporral összekevert lisztet a vajjal. Az 1 dl tejjel gyorsan rugalmas tésztát gyúrtam, amit aztán három cipóba osztottam. A cipókat egyenként háromujjnyi széles, körülbelül 33-35 cm hosszú, 2 mm vastag lapokká nyújtottam egy darab sütőpapíron. Azután, mint egy beiglit, megkentem a sajtkrémmel és a papír segítségével jó szorosan összetekertem. A tekercseket a hűtőbe tettem pár órára(1 óra is elég)

A képen is láthatod, igen kiadós, mert három hatalmas tepsivel lesz belőle. A meghűlt sajtos beigliket 2 mm vastag szeletekre vágtam és a tepsibe sorakoztattam. Közepes sütőben 10 perc alatt megsül. Sör vagy borkorcsolyának kiválóan megfelel.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!