2010. április 25., vasárnap

Tőkehal leveles tésztában

Ha már fagyasztott, akkor legalább tőkehal legyen. Nagyon szeretem. Megcsodáltam Portugáliában a kicsiny" gyarmatáru" boltokban lógó méretes szárított darabokat, majd ugyanezt a szupermarketben, kissé lehangolóan. Tudja-e valaki, hogy nálunk lehet-e szárítottat kapni, ha igen , hol?
Tudtad, hogy egy rendes portugál háziasszony 365 féle módon képes elkészíteni a bacalhaut, a tőkehalat?
Ma így készült nálunk: 1/2 kg leveles tésztát nyújtottam el, majd 6 db téglalapot vágtam belőle. Mindegyikre házi fokhagyma krém és reszelt gyömbér keverékét kentem. Meghintettem kevés zsemlemorzsával és ráfektettem a (60 dkg) félig felengedett, sózott, borsozott tőkehalat, beborítottam egy medvehagyma levéllel. Ezután ráhajtogattam a tésztát és párnácska formájú csomagokat készítettem, a tetejét tojással megkentem. Alma cikkeket szórtam köré a sütőpapírral bélelt tepsire és 20-25 perc alatt pirosra sütöttem.
Köretként még párolt, zellert és cukkinit készítettem, amit a végén még medvehagymával is megszórtam, de az már nyersen maradt.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!