2010. február 3., szerda

Pogácsa, Napmátka után szabadon


A kép pocsék, életlen, rosszul megvilágított. A pogácsa viszont sok ízű, már-már nem is pogácsának tűnő, nagyon finom! Olyan komplex ízélmény, ami nem a pogácsák jellemzője. Valószínűleg még máskor is fogok készíteni az alapötlet után, hiszen én most csak az otthon található alapanyagokat használtam, még mindig nem tudom, hogy milyen lehet Napmátkáé.(gondolom, nagyon finom)

Hozzávalók, ahogyan én készítettem:
15 dkg ezékiel liszt
35 dkg sima liszt
15 dkg vaj
15 dkg füstölt karaj darálva
10 dkg darált mandula
1 zacskó száraz élesztő
1 csapott teáskanál só
2 evőkanál szárított medvehagyma
1 mokkáskanál csípős pirospaprika
1 mokkáskanál őrölt bors
1 kis doboz tejfel
2 tojás

Napmátka pogácsáját olvasva, először arra gondoltam, hogy túl sok minden van benne, de nem hagyott nyugodtan a dolog, mert megpróbáltam elképzelni az ízét. Hát, nem sokáig bírtam. A tárkonyos ragu leves mellé még kellett valami, és arra gondoltam, hogy legalább egy kisebb adagot kipróbálok. Mindent összehordtam, amit találtam, remélve, hogy hasonlót tudok előállítani. A hozzávalókból tésztát gyúrtam, a tojásból kb. 1/3-t meghagytam a pogácsák tetejét megkenni. Háromszor hajtogattam, 20-30 perces szüneteket hagyva. Kettő tepsi lett belőle. Kár, hogy nem dupla adagot készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!