2010. február 13., szombat

Mogyóróvajas szelet

A sütés nélküli szekció újabb gyöngyszemmel bővült. Még sohasem állítottam elő magam mogyoróvajat, pedig imádom, és mindig nagy lelkitusa árán tettem a kosárba vásárláskor a húzós ára miatt. Mamihaminál láttam meg ezt a sütit, meg a mogyoróvaj elkészítésének a leírását. Nem csoda, hogy azonnal felmértem az olajállományunkat. Persze, hogy volt mogyoróolaj! A kedvesem nagy saláta és olajfüggő. Találtam tehát 3 helyről származó tökmagolajat( már aranyárban mérik, ja, a minőséget meg kell fizetni!),többféle olívaolajat, szezám és vok, és mogyoró olajat is. Semmi akadálya nem volt a mogyoróvaj előállításának, tuti, hogy többet nem fogok drága pénzen venni!

Hozzávalók, ahogyan én készítettem:
1 csésze vaj
1 csésze mogyoró vaj
2 csésze darált keksz
1 csésze porcukor
1 csésze puffasztott köles
20 dkg tortabevonoó
1 tk vaj

A hozzávalókat összekevertem, sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, dermedni hagytam, majd a teáskanál vajjal felolvasztott csokival megkentem. Valóban nem könnyű vágni, de nem vészes. Igyekeztem jól lenyomni a puffasztott kölessel dúsított(illetve inkább lazított) krémet, hogy összeálljon. Valóban vékonykák a szeletek a szeletek, de annál kalóriadúsabbak, és nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!