2009. december 1., kedd

Húsgombócok zöldségmártásban


Nem nagy kaland ez az ebéd, mégsem szokványos. A konyhában főzés közben gyakran újabb ötleteim támadnak, és a végén egészen mást főzök, mint amit eredetileg terveztem. A kedvesem ezt egészen jól tolerálja, de nem szabad túlfeszíteni a húrt. Ha valamire nagyon beállította magát, akkor nincs mit tenni....!
A darált pulykahúsból töltött paprikát terveztem. A mélyhűtőből mindenféle húsos csontokat, 2 db pulyka nyakat szedtem elő, mert kell a hely a karácsonyi készülődés miatt. Levest főztem belőle, rengeteg zöldséggel.
Álltam a 60 dkg darált hús felett és nem vágytam a töltött paprikára. Hagymát, fokhagymát aprítottam, dinszteltem hozzá, sóztam, borsoztam, római köményt, megmosott rizst kevertem bele, végül tojást adtam hozzá. Diónyi gombócokat formáltam, a húslevesből kimertem annyit, amennyiben szépen lassan gyöngyözve megfőztem.
A levesben főtt zöldségeket, simára turmixoltam a gombócok főzőlevével. 1/2 citrom levét, az egész reszelt héját, 1 evőkanál mustárt adtam hozzá, majd egy evőkanál étkezési keményítőt tejfellel összekevertem és ezzel kevergetve felforraltam, néhány percig főztem. Tudom, hogy emlékeztet a vadas mártásra, de nem az! Finom, könnyű étel, petrezselymet hintettem a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!