2009. december 27., vasárnap

Fogas fűszeres morzsában, Palócprovance köretével


Amikor Palócprovance kelbimbós receptjét megláttam, sürgősen beszereztem 1/2 kg gyönyörű gesztenyét. Az ötlet megvolt, természetesen némi változtatást végrehajtottam, úgy készítettem el. A gesztenyét megsütöttem, megpucoltam, félretettem. 10 dkg Fekete erdei sonkát felcsíkoztam, vaj, olíva olaj keverékén megsütöttem. Ebbe kevertem bele a kb. 60 dkg nagyjából megfőtt kelbimbót és a sült gesztenyét. Együtt pároltam még néhány percig. Fantasztikusan finom, akár önmagában is.
Személyenként egy nagy szelet fogast megsóztam, felvert tojással megkentem, majd beleforgattam a fűszeres morzsába. Sütőpapírral bélelt tepsiben 20 perc alatt megsütöttem.
A fűszeres morzsához vajon elkezdtem pirítani a morzsát, amit megsóztam, borsoztam, gyömbért és fokhagymát reszeltem bele, végül apróra vágott petrezselymet is kevertem hozzá.

1 megjegyzés:

nokedli írta...

hú, ez nagyon finom lehet. elmentettem hamarosan elkészítendönek:)

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!