2009. október 4., vasárnap

Mascarpone torta helyett

Rendszeres olvasóként sok-sok ötletet gyűjtök a blogokon. Azt hiszem ennél a tortánál kicsit túllőttem a célon, mert több olyan dolgot belezsúfoltam amire már régebben vágytam. Fantasztikusan finom, de olyan kalóriabomba, amit nem lehet lelkiismeretfurdalás nélkül fogyasztani.
Két doboz rendkivül akciósan vásárolt tejfelt lecsurogtattam egy éjszakán át. A legkisebb tortaformám 20 cm átmérőjű, nem csoda, hogy lapos lett kissé a tortám. Csak mandulás keksz volt itthon, kb. 12 dekányit törtem össze, majd 7-8 deka vajjal összekevertem és a forma aljába passzíroztam.
Az elfelezett krém egyik felébe karamellt (30 dkg cukor, 4 evőkanál víz, 3 dl cukrozatlan sűrített tej, 8 dkg vaj)tettem, kb. a zárójeles mennyiség 1/3-t. 2 dl habbá vert tejszínt és egy Zselatin fixet kevertem hozzá lazán, majd a keksz tetejére kentem. Egy kis időre a hűtőbe tettem. A krém másik felébe egy tábla 72 %-os csokoládét olvasztottam gőz felett. Az újabb réteg rákenése után egy éjszakára behűtöttem.
Nehéz lenne pontosan leírni ezt a tortát dicsekvés nélkül. Fantasztikus, mindenkinek nagyon ízlett!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!