2008. október 26., vasárnap

Sütőtökös-gyümölcsös, magos lepény

Végre itt a sütőtökszezon! Családi segédlettel nagyobb mennyiséget sikerült bespájzolnom, úgyhogy semmi akadálya a kísérletező kedvemnek.

A „mindmegetté”-n olvastam az eredetit receptet, de már alig-alig hasonlít hozzá. Azt az elvemet, hogy először kipróbálom a recepteket úgy, ahogyan le van írva, már régen figyelmen kívül hagyom. Ha nagyon soknak találom a cukrot, szívfájdalom nélkül felezem. A liszt nálam nem csak „sima” lisztet jelent, hiszen rendszeresen használok graham-, rozs- és tönkölyliszteket, természetesen teljeskiőrlésűt.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:

1 bögre (250ml) sima liszt

1,5 bögre teljeskiőrlésű tönkölyliszt

2 bögre sült, sütőtökpüré

1 bögre cukor

3 tojás

½ bögre olaj

csipet só

2 teáskanál sütőpor

1 evőkanál mézessütemény-fűszerkeverék

1 citrom héja

egy ujjnyi darabka gyömbér

1 bögre aszaltgyümölcs, nekem 10 dkg mazsola volt

1 marék napraforgómag

1 marék tökmag

A tojásokat a cukorral, az olajjal habosra kevertem a robotgéppel. Hozzáadtam a sütőtökpürét, a lereszelt citromhéjat és a gyömbért, majd a szárazanyagokat, végül a mazsolát és a magokat. Légkeveréses sütőben 180°C fokon 40 percig sütöttem. Érdemes kipróbálni, finom puha, fűszeres sütemény.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!