2008. október 22., szerda

Pisztráng petrezselymes krumplival

Hirtelen ötlet volt a mai ebéd. Egyszerűen akkor is szóba elegyedek a kedves "halas" házaspárral, ha semmit sem veszek, mert kedvesek és ötleteket adnak, és kicseréljük a receptjeinket. Ma csak bámultam a törpeharcsákat, de igazán az elegáns pisztrángok tetszettek. Kevés halat eszünk, ahhoz képest keveset, hogy mennyire szeretjük. A pénztárcám az egyik korlát, mert hiába szeretném a vörös tonhalat megkóstolni egyszer, nos az ára miatt ez még várat magára. Ha olyan országban járunk, ahol tenger is van, akkor mindig tele eszem magam, ha tehetem, de itthon nem vagyok oda a lefagyasztott tengeri cuccokért. Az édesvizi halak sem rosszak, bár mi még ebben sem vagyunk nagyhatalom.
Szóval mire hazaértem a piacról, kiderült, hogy kb. félóra alatt ebédet kell készítenem. Gumikesztyűben megkapargattam a pisztrángokat, jól megmostam, megtörölgettem, kivül-belül sóztam, borsoztam, a hasüregébe szórtam némi petrezselymet. Néhány szem krumplit megpucoltam, kockára vágtam és sós vízbe odatettem főni. A pisztrángokat sütőpapírral bélelt tepsibe tettem sülni, vajjal megkenve. Időhiány miatt vajas, petrezselymes krumplit készíttem, pedig az igazi a könnyű, vajas, forró tejjel simára kevert krumplipüré lett volna, hiszen a pisztráng könnyed ízét nem szabad elnyomni. Na, majd legközelebb, de így is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!