2012. november 21., szerda

Csicsóka leves


Szeretem a csicsókát. A piacon mindig szemmel tartom, hogy melyik idős hölgy árulja a legszebbet. Alig vásárolják az emberek, sokan azt sem tudják, hogy mi az. 200 Ft-t fizettem egy zacskó méretes csicsókáért, amit az árus hölgy mérés nélkül nyomott a kezembe, pedig fél kilót kértem csak. Otthon megmértem, 75 dkg volt, ami nem probléma, mert nyersen is nagyon szeretem, és emiatt aztán nem is maradt több 1/2 kilónál a levesbe.

Hozzávalók  4 személyre, ahogyan készítettem:
50 dkg csicsóka
1 kis fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
4 teáskanál házi ételízesítő
1 evőkanál kókuszolaj
3 dl kókusztej
1 púpos teáskanál étkezési keményítő
egy csokor zöldféle

Nem sokat vacakoltam vele, az apróra vágott hagymát, fokhagymát megdinszteltem az olajon. Hozzáadtam a felkockázott csicsókát, az ételízesítőt,(só nem kell hozzá, mert személyenként egy teáskanál ételízesítőt számolva, elég sós lesz a leves) 8-9 dl vizet. A csicsóka gyorsan megfő, közben szedtem a kertben egy csokornyi zöldet, petrezselymet, zellert, lestyánt, ami már eléggé a végét járja. Adtam a leveshez is, a többit pedig eltettem arra, hogy tálaláskor megszórhassuk a leves tetejét. 3 dl kókusztejet és az étkezési keményítőt összekevertem majd behabartam a merülő mixerrel pépesített levest. Finom krémes, melengető őszi leves.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!