2012. november 10., szombat

Zebrakocka




Tulajdonképpen nem is értem, hogy miért tűnnek egyszerűnek a sütés nélkül készült sütemények. Annyit kell babrálni vele, hogy a magam részéről bármit megsütők ennyi idő alatt, hiszen ennek még a hűtőben is állni kell egy ideig. Tehát, mikor érdemes ilyen süteményt készíteni? Ha, a nyári melegre gondolok, akkor meg nem is kívánok ilyen süteményt. Jó, akkor maradjunk annyiban, hogy mondjuk, van, akinek rossz a sütője. Van, aki nyugodtabb, ha nem kell még a forró sütőre is ügyelni, ha a gyermekével együtt készít süteményt. Akkor nekik ajánlom ezt a kókusztekercsre hajazó finom, nem túl édes süteményt, amit Mohánál találtam egyszer.


Hozzávalók, ahogyan készítettem:
a tésztához:
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 5 evőkanál kakaópor
  • 3 evőkanál baracklekvár
  • 2 evőkanál rumaroma
  • 5 dkg vaj(ghí)
  • 5 evőkanál porcukor
  • kb. 3 dl tej(laktózmentes)
a krémhez:
  • 3 dl tej(laktózmentes)
  • 3 evőkanál étkezési keményítő
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
  • 5 evőkanál porcukor
  • 5 dkg vaj(ghí)
  • 15 dkg kókuszreszelék
a tetejére:
  • 10 dkg 74%-os étcsokoládé
  • 1 kávéskanál olaj
Először a krémet készítettem el, mert annak hűlnie kell. A hozzávalókat egy lábasban folyamatosan kevergetve sűrűre főztem.
A tészta hozzávalóit összedolgoztam a (felforralt és kihűtött) tejjel. Három részre osztottam és egy sütőpapíron, amin 20x30 cm-es négyzetet kijelöltem, kinyújtottam a lapokat. A krémet kétfelé vettem és a lapok közé kentem.
Gőz fölött megolvasztottam a csokoládét az olajjal és rákentem a sütemény tetejére. Néhány órára hűtőbe tettem, majd 3,5x3,5 cm–es kockákra vágtam.


3 megjegyzés:

Anazar írta...

Ki figom próbálni :-)

Névtelen írta...

Diós dereje rántva, rumos mártással, rántott szilvák, stb.(forrás: A magyar úri család konyhája c.)

Konyhavirtuóz írta...

Nagyon szépen sikerült!

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!