2012. január 9., hétfő

Prézlis karfiol


Gyönyörű karfiolt láttam a piacon, egyszerűen nem tudtam ellenállni. Tisztítás után egy kiló volt a két fej. Kicsit előfőztem házi ételízesítős vízben. Prézlit, tisztességes nevén zsemlemorzsát(úgy 7-8 dekagrammot) pirítottam kevés vajon, sóztam, borsoztam, 3 gerezd fokhagymát reszeltem hozzá. A karfiolrózsákat megrázogattam benne, mint amikor például a szilvás gombócot szoktam. Egy kikent hőálló tálba rétegeztem az egészet. A tetejére egy kis doboz tejfelt kentem, amibe előtte 2-3 evőkanálnyi Grana Padano sajtot reszeltem. Közepes lángon addig pirítottam, amíg szép barna lett a teteje.

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Guszta lett. A név alapján féltem, hogy csak prézli van a karfiolon, de aztán megnyugodtam, hogy végig olvastam. A tejfölt és a sajtot talán a névbe is be lehetett volna csempészni.
Én egyébként fordítva csinálom: előbb locsolok rá tejfölt, reszelek rá sajtot, s megszórom prézlivel.

Főz és fecseg írta...

Biztosan úgy is finom, ahogyan készíted. Nálunk van aki még további tejfelt is tesz rá, mert szaftosabban szereti.

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!