2011. december 30., péntek

Muszaka vöröslencsével


A padlizsános muszaka nagy kedvencünk, készítem is gyakran, de eddig csak hússal tudtam elképzelni. Ez hiba volt, belátom. Az alábbi ötletet Rita konyhájából merítettem, természetesen ötvözve a saját gyakorlatommal, ízlésemmel.

Hozzávalók 4 személyre, ahogyan készítettem:
2 db héjában főtt burgonya
2 db padlizsán (70-80 dkg)
a mártáshoz:
2 közepes fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek olíva olaj
1 doboz 400gr-os, darabos paradicsom konzerv
1 dl vörösbor
só, bors, oregánó, késhegynyi fahéj, tk fűszerpaprika
2 dl vöröslencse(17-18dkg)
a besamelhez:
2 ek olíva olaj
5 dl tej
2 ek liszt
só, őrölt szerecsendió
7-8 dkg reszelt parmezán

A legelső lépés az volt, hogy a burgonyákat héjában megfőztem. Ez lett a muszaka talpa, erre rétegeztem a többi hozzávalót.
A kisujjnyi vastagra vágott padlizsán szeleteket megsóztam és a sütőpapírral bélelt kiolajozott tepsire sorakoztattam. A tetejüket is megkentem és előmelegített 180°C-os sütőben 15 percig sütöttem.
A raguhoz a felaprított hagymákat megdinszteltem az olajon. A fűszerekkel, a paradicsommal, borral összeforraltam, majd hozzáadtam a lencsét. Nagyjából 20 perc alatt elkészült.
A besamelhez a lisztet kevés tejjel, az olajjal kikevertem, majd amikor csomómentes lett, hozzáadtam a többi tejet is. Fűszereztem és folytonos keverés mellett besűrítettem. A reszelt sajtot végül belekevertem.
Az olajjal kikent hőálló táj aljára a felszeletelt krumplikat fektettem, rá egy réteg vöröslencsés ragut, kevés besamelt, majd a padlizsánszeleteket. Ezt még egyszer megismételtem, de a java besamel a tetejére került. 180°C-os sütőben nagyjából 20 percig sütöttem, amíg a teteje megpirult.
Az, hogy fantasztikusan finom volt, nem kétség. Meglepő, hogy hús nélkül sem volt hiányérzetem. Jóval lightosabb, mint a klasszikus muszaka. A besamel mártáshoz máskor rengeteg vajat használtam, de hát anélkül is finom volt. Nagy siker volt, máskor is elő fogjuk adni.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!