2011. december 12., hétfő

Narancsos keksz

A Dokinál található kekszek nem először hoznak lázba. Egy biztos, a nála olvasott receptek mindig tökéletesek. Nem kellett csalódnom az előállításakor, a kóstolásakor sem.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
17 dkg őrölt mandula
20 dkg kristálycukor
22 dkg liszt
4 narancs lereszelt héja
1 evőkanál citromlé
10 dkg vaj
1 tojás
5 dkg kandírozott narancshéj a tetejére

A vajat a cukorral, a narancshéjjal és a citromlével jól összekevertem, hozzáadtam a lisztet és a mandulát. Összegyúrtam, két rudat formáztam, sütőpapírba tekertem és egy éjszakára hűtőbe tettem. Másnap nagyjából 5 mm-es szeleteket vágtam a tésztából, a tetejére kandírozott narancshéjat tettem, majd 170°C fokos légkeveréses sütőben 12 perc alatt megsütöttem. Világosnak kell maradnia, nem szabad, hogy megpiruljon az alja. 76 db, 3,5 cm átmérőjű keksz lett belőle. Az íze és az illata narancsos, fantasztikus!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!