2012. január 17., kedd

Kolbásszal töltött karaj


Szerintem, igazi bulikaja. Szendvicsként tökéletes. Sült zsíros, puha kenyérrel "bűnös élvezet". Tizenhat személyre sütöttem két méretes, több, mint 4 kg súlyú karajt. Kedvenc hentesem segítségét persze igénybe vettem, mert ő pillanatok alatt felszúrta és átdugta rajta a kolbászt. Este bepácoltam a húsokat borssal, őrölt köménnyel, kevés pirospaprikával. Volt azért még munkám vele, mert én azt szeretem, ha szép kerek a hússzelet és nem esik ki a kolbász a közepéből. Ezért aztán másnap jól megkötöztem a húst, sűrűn, hogy biztos legyen az eredmény. Sütés előtt még körbe sóztam a karajokat.
A tepsibe zsírt tettem, belefektettem a húsokat, hagymával, fokhagymával bőven körbe raktam, 2 dl fehér bort öntöttem alá és betakartam sütőpapírral. 180°C-on 1 órát, majd a tetejét levéve, locsolgatva, addig sütöttem, amíg szép barna lett a külseje.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!