2012. január 11., szerda

Gesztenyekrém



Minden novemberben veszek egy kiló natúr gesztenyemasszát. Ismerősöm hozza Zalából, megbízható, nagyon finom. Gyakran előfordul, hogy a karácsonyi menü részévé válik egy része, sósan, vagy édesen. Most csak várt rendületlenül a mélyhűtőben. Az ünnepekre bőven volt lehetőség mindenféle finomságok prezentálására, a január eleje azonban nem a gasztronómiai bravúrok ideje. Amikor aztán kell valami desszert, hiszen már kipihente az urak gyomra az előző hetek traumáit, elő lehet venni a gesztenyemasszát.

Hozzávalók 6 főre, ahogyan készítettem:
35 dkg gesztenyemassza
12,5 dkg mascarpone
nyírfacukor, ízlés szerint
6 ek rum
4 dl tejszín
6 db étcsoki-levél

A gesztenyemasszát a cukorral, egy fél doboz mascarponéval és a rummal simára kevertem. A felvert tejszínhabbal lazítottam. Miután az összes fagylaltos kelyhem(nálunk fogyóeszköz kategória) többféle készletből származik, kerestem olyan poharakat amiben tálalhattam. Egy kevés habot hagytam a tetejére és étcsoki-levélkével díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!