2010. december 1., szerda

Heckfilé gombával,tökös rizzsel


Hozzávalók 2 személyre, ahogyan készítettem:

4 szelet hal

só, bors

1-1 evőkanál vaj, olíva olaj

15 dkg gomba

hagyma, fokhagyma ízlés szerint

kakukkfű(tegnap még kilátszott a hó alól)

0,5 dl tejszín

1,5 dl rizs

25 dkg sütőtök tisztán mérve

fokhagyma

só, bors, gyömbér

A sózott, borsozott halszeleteket kedvenc serpenyőmben a vaj és olíva olaj keverékén mind a két oldalán megsütöttem. Ezután kivettem, melegen tartottam. Az apróra vágott hagymát, fokhagymát megdinszteltem, hozzá kevertem a felszeletelt gombát, sót borsot, a kakukkfüvet. Amikor a gomba megfőtt, felöntöttem a tejszínnel és óvatosan visszatettem a halszeleteket, nehogy eltörjenek. Néhány perc kellett már csak hozzá, hogy összesimuljanak az ízek.

A tökös rizshez a szokásos módon odatettem a rizs főni, egy gerezd fokhagymával, kevés gyömbérrel, a durvára reszelt sütnivaló tökkel. A végeredmény fantasztikus, szaftos, kicsit csípős rizs, nagyon jól illett a halhoz.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!