2010. július 13., kedd

Tökfőzelék, sajtos, sonkás tekercs rántva

A tökfőzelék a megosztó ételek közé tartozik. Van aki utálja, nyilván nem véletlenül, van aki kedveli, nyilván nem véletlenül. Nos én kedvelem, de csak nyáron, a fagyasztott sohasem az igazi.
Hozzávalók, ahogyan készítettem:
1 kg gyalult tök
2 csokor kapor
1 fej hagyma
olaj
só, ecet
1 kis pohár tejfel
3 teáskanál étkezési keményítő
1 késhegynyi pirospaprika

Az apróra vágott hagymát az olajon megfuttatom, hozzáadom a gyalult tököt, megsózom, letakarva addig dinsztelem, amíg összeesik. Hozzákeverem az apróra vágott kaprot, ízlés szerint egy kis ecetet és máris behabarom(tejfel, étkezési keményítő, pirospaprika, kevés víz), mert szeretem ha még kicsit roppan a tök.

A feltéthez kisujjnyi füstölt sajt darabokat könnyű, hajszálvékony sonkába tekertem, majd bepaníroztam és bő olajban kisütöttem. Mindezt előtudtam állítani anélkül, hogy befűtöttem volna a konyhában. Ez a kert előnye nyáron, lehet árnyékos szellős helyen főzni.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!