2010. május 24., hétfő

Lemon curd és a tiramisu


Az a fránya citrom az, ami kísérletező kedvem alanya. Nem véletlenül persze, arról van szó, hogy az életem párja imádja. Néha felmérgesít, amikor makacsul ragaszkodik hozzá, hogy a salátába is azt tegyünk a balzsamecet helyett. Süteményeket és desszerteket viszont méltatlanul nélkülöznie kellett eddig. A legutóbbi nagyon jól sikerült mascarponés citromtorta óta, nagyobb lendülettel állok neki a kísérletezésnek.
A lemon curdot régóta szeretném elkészíteni, végig jegyzeteltem a rengeteg összeolvasott receptet.

Hozzávalók, ahogyan én készítettem:
1 dl citromlé( ezt 3 db citromból csavartam)
az összes citrom lereszelt héja
15 dkg porcukor
6 dkg vaj
3 tojás
2 evőkanál citrom likőr
csipetnyi só

A hozzávalókból gőz felett habverővel állandóan kevergetve, 10-12 perc alatt sűrű krémet főztem. Sokkal egyszerűbb, mint véltem, megéri a fáradságot, mert az íze fantasztikus! Amikor kihűlt, egyharmadát félretettem, hogy majd a tálaláskor a tetejére csorgathassam a készülő desszertnek.
A tiramisuhoz a 25 dkg házi krémsajtot, a lemon curdot és a felvert 2,5 dl tejszínt lazán összekevertem. Volt némi maradék piskótám, amit csíkokra vágtam, majd egy kis citrom likőrrel meglocsoltam. A rétegezéskor alulra krémet tettem és azzal fejeztem be. Citromkarikákkal és citromfűvel díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!