2010. március 7., vasárnap

Narancsos meringue


Tudom, hogy nem szép tőlem, de a kedvencemet készítettem Nőnapra. Nos, az a helyzet, nem jól mértem fel a helyzetet, mert másoknak is ízlik. Na nem baj, majd legközelebb, ha megint lesz 4 tojásfehérje, újból készítek. Akkor talán több jut nekem is.
Az úgy volt, hogy az Espresso meringue rabja lettem. Imádom! Ez habcsók hasonló módon készül, de más az ízesítése.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
4 tojáshehérje
csipetnyi só
250 ml kristálycukor
25 gr étcsokoládé apróra vágva
10 dkg kandírozott narancshéj, felaprítva
50 gr mogyoró
2 ek étkezési keményítő
2 narancs lereszelt héja
1 evőkanál narancslé

A sóval, kevés cukorral, a kanál narancslével felvertem a habot, amikor már jó kemény lett, fokozatosan adagoltam hozzá a maradék cukrot. Végül lazán belekevertem az étkezési keményítőt, a többi ízesítőt és a reszelt narancs héját. Kanállal adagoltam a sütőpapírral bélelt tepsire a csókokat, kellő távolságra egymástól, mert kicsit megnőnek. 150 C -fokon 30 percig sütöttem. Így lesz tökéletes, kívül ropogós, belül puha, szóval fantasztikus!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!