2010. március 28., vasárnap

Márton süteménye

Marcikám nyolc éves lehetett, amikor az iskolából nagyon boldogan, ezzel a recepttel jött haza. Talán a Pestújhelyi napok, vagy Palánta parádé lehetett, mert csak ilyenkor eshetett meg a dolog, hogy süteményt sütöttek az iskolában. Természetesen mi is kipróbáltuk a receptet, amit aztán eltettem, később lefűztem egy dossziéba. Amikor a kezembe akadt a napokban a mára már kissé megsárgult recept, gondoltam megsütöm. A kefires sütemény nagyon egyszerű, mindent a pohárral kell mérni. A baj csak az, hogy a kezem, és az agyam már nem úgy működik, mint sok éve, a kész sütemény alig hasonlít az eredetihez.

Hozzávalók, ahogyan most készült:
2 kefir
1 pohár barnacukor
2 pohár liszt
csipet só
1 teáskanál kínai ötfűszer keverék
1/2 sütőpor
1/2 pohár olaj
2 tojás
10 dkg vörösáfonya
2 evőkanál apróra vágott kandírozott narancshéj

Az előállítás a szokásos, a nedves anyagokat összekevertem a cukorral, majd a száraz anyagokkal, végül beleszórtam a vörösáfonyát és a narancshéjat. Közepes sütőben 25 perc alatt sült meg. Finom, illatos, jó ízű sütemény.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!