2010. március 15., hétfő

Árpagyöngy gombával


A kedvesem nyaggatott, hogy főzzek már gerslit, mert Ő azt szereti. Szerintem még csak sóletben, vagy hurkában evett, de ha ő azt mondja, hogy szereti, akkor biztosan úgy van. Kétségtelen, hogy a hajdinát már megszerette és a magok skálája is egyre bővül, amiket köretként, vagy önmagában eszünk.
25 dkg pirított árpát dupla mennyiségű vízben beáztattam egy éjszakára. Főzéskor sót, borsot és 1 dl fehérbort adtam hozzá. Lassú tűzön 30-35 perc alatt puhára pároltam.
25 dkg kockára vágott gombát, kevés olajon megfuttatott hagymán megdinszteltem. 1 gerezd fokhagymát, sót, borsot adtam hozzá, majd amikor zsírjára sült összekevertem az árpagyönggyel. Fél pohár zöldborsót, lestyánt, zellert, petrezselymet kevertem hozzá az íze és a színe miatt is. Házi készítésű kovászolt káposztával ettük. Parmezán sajtot is reszelhettünk volna hozzá, mivel csak a végén jutott eszünkbe, éppen csak pár falatot tudtunk kipróbálni. Fantasztikusan finom volt!

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!