2008. szeptember 7., vasárnap

Madártej

Egyszerűen megkívántam Zsuzsi főz! blogján a madártejet. Nálunk nem csak a nagymamák jeleskedtek a készítésében, csak amióta a fiaim felnőttek, én is ritkábban csinálom. A párás poháron látszik, hogy a hőségriadó az én konyhámat is elérte. De nincs is jobb, mint ebben a melegben jól lehűlt madártejet kanalazgatni. Szinte ugyan úgy készítem, mint Zsuzsi, de én egy marék mazsolát is használok hozzá, ami ki tudja mikor keveredett bele az én receptembe. Tudom, hogy sokan nem kedvelik a mazsolát, de a madártejben Isteni, amikor az edény alján jól megszívja magát a finom vanília izű krémmel.

Hozzávalók, ahogy én készítettem:
1 liter tej
4 tojás
cukor ízlés szerint
2 teáskanál vanília aroma
2 teáskanál étkezési keményítő
egy maréknyi mazsola

Szétválasztottam a tojásokat. A sárgájukat cukorral és a 2 teáskanál vaníliával jól összekevertem, tettem hozzá 2 teáskanál étkezési keményítőt és még tejet, hogy önthető legyen. A tojás fehérjékből egy kanál cukorral kemény habot vertem. Közben felforrt a maradék tej, amiben kifőztem az evőkanállal kiszaggatott galuskákat. Az időt nem néztem, de szerintem kb. 1-1 perc oldalanként. Amikor az összes galuska megfőtt, a forró tejből tettem a sárgájához a hőkiegyenlítés miatt, majd hozzáöntöttem a forró tejhez és lassú tűzön folyamatosan kevergetve sűrűsödésig főztem. A poharak aljára szórtam egy kis mazsolát, amire a vanília mártást rámertem. A habgaluskákat elosztottam a tetején és még néhány szem mazsolát díszítésül tettem rá.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nyami ....:))

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!