2008. szeptember 21., vasárnap

Borjúbecsinált

A mai ebédhez az ihletet a kóser konyha adta, pontosabban Raj Rahel műsora a Tv-paprikán. Az enyém persze nem kóser, de azért így is finom.

Hozzávalók, ahogy én készítettem:
1 kg felsál, amit csíkokra vágtam, mint a tokányhoz
olaj
só, bors ízlés szerint
2 közepes vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 nagy fehér répa
2 nagy sárgarépa
zellerzöld
csokorra való petrezselyem
2 marék cukorborsó( mirelit volt)
kb. 25-30 dkg karfiol kicsi rózsákra szedve
1 dl fehérbor
1 citrom leve

Az apróra vágott hagymát megdinszteltem az olajon, hozzáadtam a fokhagymát. A húst addig pirítgattam rajta, amíg kifehéredett, megsóztam, borsoztam, letakartam és takarék lángon hagytam a saját levében főni. Amikor félig megfőtt, hozzáadtam a bort, a felaprított zöldségeket a borsó és a karfiol kivételével. Türelmesen főztem tovább. Legvégül a borsót és a karfiolt kevertem bele, mert ezek hamar megfőnek. Közben azért egy kis vizel kellett pótolni a levét. Legvégül a citrom levét adtam hozzá, de ezzel már csak forraltam egyet. Meghintettem még az az apróra vágott petrezselyemmel a tálalás előtt. Köretként kurkumával ízesített sárga rizst tálaltam hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!