2008. szeptember 14., vasárnap

Húsevők gombapörköltje

Jó, jó tudom, a gombapörkölt hús nélkül készül! Normál körülmények között nálunk is. Ha lehet húsokat gombával ízesiteni, lehet gombát hússal, igaz? Eldöntött tény volt a gombapörkölt készítése, mert vettem 3/4 kg champion gombát, ami a hűtőben várt a sorára, amikor észrevettem azt a finom Fekete-erdei szeletelt füstölt sonkát a felette lévő polcon. Csíkokra vágtam a 10 dkg sonkát és 2-3 evőkanálnyi olajon pírítgattam, majd kimertem az olajból és félretettem. A maradék olajon megdinszteltem egy jó nagy fej apróra kockázott hagymát és 2 gerezd fokhagymát. Hozzáadtam a kb. centis vastagságúra vágott gombát és fedő alatt kezdtem párolni. Amikor kicsit összeesett és már kényelmesen lehetett kevergetni a lábasban, sóztam, borsoztam, késhegynyi csipős pirospaprikával meghintettem. Kis lángra tettem a pörköltet, beletettem a sonkacsíkokat és addig főztem, amíg a nokedli elkészült. Tálaláskor petrezselyem zölddel megszórtam a húsevők gombapörköltjét. Nagy sikere volt.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!