2008. szeptember 21., vasárnap

Beindult a birs szezon, almáspite birskörtével


Végre, már érik a birs, nem bírtam ki, vettem 3 szép szemet. Először valami húsfélével akartam párosítani, de azt a jövő hétre hagyom, mert úgyis lesz születésnapos, akinek valami nem szokványos ünnepivel fogok készülni. Szóval maradt a pite, jó nagy tepsivel a szokásos módon.

Hozzávalók, ahogy készítettem:
60 dkg durum liszt (nagyon jól gyúrható rugalmas a tészta tőle)
20 dkg vaj
csipet só
1 sütőpor
2 evőkanál méz
2 tojás +1 sárgája a kenéshez
1 citrom héja lereszelve
1 sovány tejfel

3 birskörte, 1 kg volt
5 alma, 1 kg volt
10 dkg mazsola
1 citrom leve
cukor ízlés szerint
2 csapott teáskanál őrölt fahéj
2-3 evőkanál zabkorpa

A hozzávalókból tésztát gyúrtam és 1 órára a hűtőbe tettem pihenni. Az almákat és a birskörtéket meghámoztam és megkértem a kedvesemet, hogy reszelje le őket. A citrom levét hozzákevertem és egy lábasban addig főztem, amíg amíg már nem volt a birs roppanós. Cukrot adtam hozzá és fahéjat, amivel főztem még egy kicsit, végül bele kevertem a mazsolát és hagytam hűlni. Aztán 2 evőkanál zabkorpát kevertem hozzá, hogy a keletkezett almalevet magába szívja. A legnagyobb tepsimet kibéleltem a tészta felével, meghintettem egy evőkanál zabkorpával és rásimítottam az birs+alma pépet. A tészta másik felével betakartam a birs+alma tölteléket, megkentem egy tojás sárgájával, majd sűrűn megszurkáltam. 180 C°-on légkeveréses sütőben 30 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!