2012. december 17., hétfő

Joghurt torta Leventének






Egyszer majd nekem is lesz unokám. Remélem. Nagyon várom már. Addig is, itt van nekünk Levente. Imádnivaló, szöszke, három éves. Ennyi idős korban nem könnyű értelmezni, hogy decemberben lesz az ember születésnapja. A Télapó eleinte fontosabbnak tűnt, elmúlt, aztán felvirradt a nagy nap. Otthon is, a  bölcsiben is megünnepelték. Mi is. Jót nevettünk, mert Levente csak a gyertyákat fújta el, többször. Enni nem volt hajlandó belőle, pedig nagyon örült neki, és a joghurtot is szereti. A felnőtteknek ízlett. Igaz, ők nem fújdogálhatták a gyertyákat.


Hozzávalók, ahogyan készítettem:
450 gr maracuja joghurt
1 tasak zselatinfix
2 nagy narancs leve
3 zselatinlap
1-2 evőkanál baracklekvár
1 mandarin

A narancsok levéből zselét készítettem a három lap segítségével. Az ujjnyi vastag zseléből kicsi pogácsaszaggató segítségével holdacskákat vágtam 8 darabot a díszítéshez, a maradékot pedig kis kockákra aprítottam. A joghurtokat habverővel a zselatinfixxel összekevertem, majd lazán beleforgattam a zselatinkockákat.
Előző nap vajas piskótát sütöttem, nem  a torta kedvéért ugyan, de arra is jó volt, hogy vágjak belőle annyit, amennyi a 18 centiméteres átmérőjű forma aljába kell. Tehát kibéleltem a formát a tésztával, megkentem baracklekvárral. Rásimítottam a joghurtot. Néhány órára a hűtőbe tettem dermedni. Díszítésül körberaktam a holdacska formájú zselékkel, amiknek nekitámasztottam a mandarincikkeket. Három gyertyát szúrtam a torta közepébe, hogy megünnepelhessük Levente születésnapját.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!