2012. december 17., hétfő

Zabpelyhes, gyömbéres florentin




A karácsonyi klasszikusokat, bejglit, pozsonyi kiflit, habcsókokat, florentint minden évben megsütöm. Természetesen újabbakat is felvonultatok, mert ne legyen már unalmas a sütemény menü. Ez a florentin eltér a megszokott mandulapelyhestől, de izgalmas, finom.

Hozzávalók, ahogyan készítettem:
5 dkg vaj
1,5 dl tejszín
5 dkg méz
20 dkg cukor
1 evőkanál liszt
10 dkg zabpehely
6 dkg kukoricapehely
10 dkg apróra vágott, cukrozott gyömbér
10 dkg 70 %-os csokoládé
kevés vaj

A vajat a tejszínnel, a cukorral és a liszttel felforraltam. A pelyheket és a gyömbért belekevertem, majd a masszát sütőpapírral bélelt tepsibe kentem. 200 fokos légkeveréses sütőben 5 percig sütöttem. Még langyosan pogácsaszaggatóval kerek lapokra vágtam. A csokoládét egy mogyorónyi vajjal megolvasztottam és a lapocskák hátoldalát megkentem. Finom, ropogós, a gyömbértől kellemesen csípős kalóriabomba ez a florentin.
Ha arra vagy kíváncsi, hogy praktikusan érdemes-e, kerekre vágni a florentint és nyesedékeket gyártani, azt kell mondanom, hogy bizony érdemes. Ilyentájt komoly gondot okoz az érdeklődők, kóstolgatni vágyók hessegetése. Tehát valamit nekik is kell adni, mert különben nem bírják ki karácsonyig. Ezután már csak dugdosni kell a sütiket és a kéregetőknek szigorúan, szőrös szívűen egy-egy szemet kiosztani.

Nincsenek megjegyzések:

 
Harcolj a spam ellen! Katt ide!